"Jika kamu bersabar dan bertaqwa, nescaya tipu daya mereka sedikitpun tidak mendatangkan kemudaratan kepada kamu.Sesungguhnya ALLAH mengetahui segala apa yang mereka kerjakan." (Surah Ali Imran:120)
ـٰٓأَيُّہَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَـٰكُم مِّن ذَكَرٍ۬ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَـٰكُمۡ شُعُوبً۬ا وَقَبَآٮِٕلَ لِتَعَارَفُوٓاْ‌ۚ إِنَّ أَڪۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَٮٰكُمۡ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ۬ (١٣) Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). (Surah Al-Hujurat ayat 13)

Wednesday, December 30, 2009

RM150,000 DI GUNAKAN. KINI MENJADI GAJH PUTIH

Gelanggang serba guna Taman Intan jadi gajah putih




TELUK INTAN - Sebelum ini penduduk Taman Intan Mutiara menaruh harapan agar ada pihak tertentu menyediakan kemudahan rekreasi dan sukan bagi membolehkan mereka terutama anak muda menghabiskan masa dengan perkara berfaedah.

Tidak lama kemudian kerajaan negeri menerusi Jabatan Belia dan Sukan (JBS) telah memperuntukkan kira-kira RM150,000 bagi tujuan itu dan terbinalah sebuah gelanggang yang boleh dijadikan medan untuk anak muda bersukan.

Bagaimanapun, setelah gelanggang itu siap, sehingga kini belum ada tanda-tanda ia boleh digunakan, sedangkan penduduk di taman itu teringin sangat menggunakannya untuk beriadah dan menjalankan aktiviti berfaedah.

Inilah hakikatnya berlaku di perumahan taman itu apabila gelanggang yang dibina dengan peruntukan ratusan ribu ringgit itu hanya sekadar menjadi gajah putih, apabila penduduk tidak dibenarkan menggunakannya.

Wakil penduduk, Mustafa Nazri Yahaya, 41, berkata, penduduk di situ amat kecewa dengan tindakan pihak tertentu yang lebih mementingkan diri daripada penduduk..

Sumber

No comments: