"Jika kamu bersabar dan bertaqwa, nescaya tipu daya mereka sedikitpun tidak mendatangkan kemudaratan kepada kamu.Sesungguhnya ALLAH mengetahui segala apa yang mereka kerjakan." (Surah Ali Imran:120)
ـٰٓأَيُّہَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَـٰكُم مِّن ذَكَرٍ۬ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَـٰكُمۡ شُعُوبً۬ا وَقَبَآٮِٕلَ لِتَعَارَفُوٓاْ‌ۚ إِنَّ أَڪۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَٮٰكُمۡ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ۬ (١٣) Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). (Surah Al-Hujurat ayat 13)

Saturday, January 2, 2010

Air Bertakung Di Parit Depan Kedai Makan





Pagi 1 Januari 2010 saya dan isteri pergi bersarapan pagi disebuah gerai di simpang pulai jalan menghala ke Cameron Highland berhadapan Balai Bomba baru. Selesai minum pagi saya menyeberangi titi menghala ke kereta.


Dukacita dilihat air dalam parit itu bertakung tidak mengalir. Mungkin tersumbat dimana-mana.Dikhuatiri ianya tempat nyamuk membiak. Saya melihat kedai minum itu amat maju dan tempat pelancong asing dan mereka yang hendak menghala ke Cameron Highlang singgah minum.


Selaku Pengerusi Lajnah Pengguna Dan Alam Sekitar PAS Perak saya mengharapkan pihak berwajib samaada pihak berkuasa tempatan atau agensi lain dapat membuat lawatan dan membuat sesuatu tindakan sewajarnya untuk menjaga keceriaan alam sekitar kita tambahan Simpang Pulai dan jalan menghala ke Cameron Highland merupakan jalan utama untuk pelancong.


Sama-samalah kita menjaga Hak-Pengguna dan Alam Sekitar untuk hidup yang lebih segar dan ceria.

Sekian .. Terima Kasih..

" PENGGUNA BIJAK ALAM SEKITAR CERIA "


ABDUL RAHIM BIN MOHD. NOORDIN
Pengerusi Lajnah Pengguna dan Alam Sekitar PAS Perak. (LPAS )
019-5700168

No comments: